Strojní leštění laku auta
Detailní popis produktu
ZÁKLADNÍ LEŠTĚNÍ LAKU
Jednokrokové vyleštění laku je kompromis, ke kterému přistoupíme v případě, že mu chcete vrátit lesk – a lak není poškozen škrábanci a podobně – nebo pokud nevyžadujete 100% perfektní výsledek.
TOP VYLEŠTĚNÍ LAKU (vícekrokové)
Jakmile chceme leštěním dosáhnout co nejlepšího výsledku nebo je třeba z laku odstranit jemné škrábance a další neduhy, je téměř vždy potřeba přistoupit k 2–3krokovému leštění. Výsledkem je maximální vyleštění laku do hi-end finiše.
Čeho lze dosáhnout strojním leštěním laku?
- Umíme odstranit drobné defekty na povrchu laku automobilu – jemné škrábance způsobené mytím, povrchové fleky způsobené agresivní nečistotou, povrchovou oxidaci, ztrátu lesku způsobenou stářím laku a povětrnostními vlivy.
- Výrazně zvýšíme sytost a hloubku barvy.
- Výrazně zvýšíme lesk až do zrcadlového efektu.
Jak to probíhá
Strojní leštění většinou probíhá ve více krocích, kdy v 1. kroku odstraňujeme škrábance a v dalších dosahujeme výsledného lesku. V některých případech stačí jednokrokové leštění a výjimkou není ani tříkrokové. Záleží na stavu vašeho auta. Slíbených výsledků dosahujeme vždy co nejšetrnější cestou.
Přijeďte k nám na nezávaznou konzultaci stavu laku a posouzení, co bychom pro vás mohli udělat.
Při práci používáme nejšetrnější přípravky top kvality – osvědčily se nám v praxi tak, že jsme se stali výhradním distributorem pro ČR a SR.
Výhody v kostce
- Profesionálně vyleštěný lak zásadně ovlivňuje vzhled vozu.
- Lak v hezkém stavu zvyšuje hodnotu vozu.
- Zvýší lesk, sytost a hloubku barvy.
- Odstraní povrchovou oxidaci a zmatnění laku.
- Odstraní i jemné škrábance na laku! (Pokud by to nebylo možné, upozorníme vás na to už při vstupní konzultaci při posouzení stavu laku – jsme féroví a nikdy neslibujeme vzdušné zámky.)
Profesionální leštění laku vozu zahrnuje
- důkladné vyčištění vnějšku vozu
- dekontaminace laku
- strojní leštění laku
- aplikace vosku
Principem strojního leštění je, že se z povrchu laku odstraní mikroskopická vrstva poškozeného laku s výše popsanými defekty a výsledkem je dokonale hladký a lesklý povrch.
Používá se k tomu celá řada leštiček s různou velikostí a pohybem unašeče. Na unašeči leštičky je přilepen většinou pěnový kotouč (někdy vlněný nebo mikrovláknový) a na něj je nanesena lešticí pasta. Past i kotoučů je opět kopa druhů lišících se řezivostí nebo schopností finálního leštění. Jejich kombinaci volíme dle leštěné plochy, tvrdosti laku, míry poškození a cíle v aktuální fázi leštění. Strojní leštění většinou probíhá ve více krocích. V 1. kroku odstraňujeme škrábance a v dalších dosahujeme výsledného lesku. V některých případech stačí jednokrokové leštění a výjimkou není ani tříkrokové.
Je kompromisem mezi maximalizací odstranění škrábanců a maximalizací konečného lesku, aby se dosáhlo něco z obojího. Je vhodné pro zašlé laky s drobným povrchovým zmatněním nebo oxidací, případně vlásečnicovými škrábanečky, nebo udržování laku v dokonalém stavu. Pro silněji poškozené laky se volí dvou a vícekrokové leštění.
Vícekrokově se leští proto, že v 1. kroku odstraníme škrábance a další poškození na povrchu laku, a ve 2. až 3. kroku se lak ladí do maximálního lesku. Obojí dohromady nejde. Vícekrokové leštění je vhodné pro silněji poškozené laky, např. pravidelnými návštěvami automatických myček, nešetrným čištěním nebo prostě nastřádanými roky a kilometry provozu auta. A samozřejmě pro majitele aut, kteří se s tímto stavem nehodlají smířit a chtějí auto znovu jako nové.
Na dílu karoserie je několik vrstev – typicky plnič, základní barva, barva a čirý lak. Jakékoli škrábance nebo jiné defekty, které jsou hlubší než vrchní vrstva čirého laku, již nelze opravit leštěním laku. V některých těchto případech může pomoci ještě retuš v kombinaci s leštěním. (A když ani ta ne, tak už jedině lakovna!) Strojní leštění samo o sobě neodstraní ani takzvaný efekt pomerančové kůry (orange peel paint, pomerančový lak), ten se musí vybrousit a poté vyleštit.
Strojní leštění laku je odborná práce, kterou nesvěřujte komukoli, kdo má v dílně leštičku. Vyhledejte odborníka na leštění laku nebo detailera, který se tím živí a má několikaleté zkušenosti. Navštivte ho osobně s daným autem, aby posoudil stav laku a pobavte se, co a jak by udělal. Sami mějte jasno, co očekáváte – detailer by vám měl říct, jaký výsledek je reálný a očekávatelný. Nikdy nevěřte „odborníkům“, kteří vám udělají odhad podle toho, jak jim stav laku popíšete po telefonu.
Ukázky prací
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.